El darrer trimestre del 2019, la Interprofessional Làctia, INLAC, va posar en marxa la iniciativa “Generació Làctia” una campanya finançada amb l’ajuda de la Unió Europea (UE) per a fomentar la presència de la llet i els productes lactis en el dia a dia de la població, a més d’altres hàbits saludables com la pràctica esportiva. I és que els lactis són icones d’una cultura generacional amb la que moltes persones ens sentim identificades.
La campanya disposa d’una pàgina web, Generacionlactea.eu, amb informació completa sobre la llet i els lactis, així com vídeos, concursos, receptes i consells de la mà de metges especialistes, com el Dr. Ángel Gil, doctor en Biologia, catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular de la Universitat de Granada i president de la Fundació Iberoamericana de la Nutrició (FINUT). Gil explica que no s’haurien de desterrar els lactis en el marc d’una dieta equilibrada ja sigui per modes, falses creences o mites, sobretot si es tenen en compte les evidències científiques sobre els seus beneficis, com per exemple que aporta el calci que és necessari pel desenvolupament normal d’ossos i dents. Els lactis enriquits amb vitamina D també contribueixen al manteniment d’aquests en condicions normals. A més, la vitamina A, present als formatges, ajuden a mantenir les mucoses, la pell i la visió en condicions normals. Una de les publicacions internacionals més prestigioses en l’àmbit de la nutrició i de les ciències biomèdiques, Advances in Nutrition, recolza aquests beneficis (clica aquí per veure la publicació, en anglès).
Més de 6.000 visitants al bus de la llet
A primers d’aquest any i abans que la pandèmia del Covid-19 ens tanqués a casa, un autobús ha portat tota la informació i els beneficis dels lactis per més de 15 ciutats d’arreu d’Espanya. Els visitants, més de 6.000, han pedalejat més d’11.000 Km en bicis estàtiques i s’ha donat atenció nutricional personalitzada i recomanacions d’activitat física segons l’edat. També s’han fet degustacions de productes lactis en la zona de showcooking. La campanya també ha servit per patrocinar la Minicopa Endesa de l’ACB, un torneig per a les joves promeses del nostre bàsquet.