NOTÍCIES

El iogurt, rei del confinament

Un estudi de l'AECOC mostra com s'ha disparat el consum de lactis a les llars durant la pandèmia.

Segons es desprèn del baròmetre realitzat per Aecoc Shopperview, el 18,2% dels espanyols ha augmentat el seu consum de iogurts durant el confinament per la crisi sanitària del coronavirus, mentre que un 14,5% ha comprat més productes lactis.

En concret, l’informe mostra com el iogurt és un element omnipresent en les llars, ja que el 95% dels espanyols reconeix haver consumit algun durant el confinament i, en la majoria dels casos, el seu consum és habitual. El 41,7% dels enquestats assegura menjar almenys un iogurt al dia, mentre que el 9,5% ho fa més d’una vegada per jornada. De fet, el iogurt és un dels pocs productes que la majoria dels espanyols han consumit un mínim d’una vegada al dia, al costat de la fruita (80%) i la llet (74,6%), consolidant-se com un aliment essencial durant aquest període.

En el cas de les postres lactis, el seu consum és més ocasional, amb un 20,9% que els pren cada dos dies i un 20,5% que els consumeix menys d’una vegada a la setmana. Per contra, tan sols el 12,2% dels espanyols no ha provat aquesta categoria de productes durant el confinament.

L’estudi de Aecoc Shopperview mostra com l’elaboració de receptes casolanes durant el confinament ha estat un dels canvis d’hàbit que ha fet créixer aquesta categoria. De fet, el 11,1% dels consumidors assegura que ha augmentat l’ús d’aquest producte per a fer els seus plats i postres durant les últimes setmanes de confinament, un percentatge que se suma al 24,3% que ja utilitzava regularment les postres per a cuinar.

El confinament també ha portat als consumidors a buscar varietat en el seu consum de iogurts. Així, el 50,2% dels enquestats considera que existeix una oferta en constant evolució dins de la categoria, i el 34,7% reconeix que, durant les últimes setmanes, ha provat marques i sabors nous. El consumidor de iogurts és propens a canviar de marques i provar les novetats que li ofereix el mercat. Així, el 38,4% dels espanyols reconeix que no li importa canviar el seu iogurt habitual si no troba la seva marca cost