“Got milk?”, pionera
Però si hi ha una campanya pionera i amb un fran èxit en el món en la promoció del consum de llet és l’americana “Got milk?” i la seva versió hispana “Toma leche”, impulsada pels transformadors de llet de Califòrnia i administrada pel Departament d’Aliments i Agricultura d’aquest estat.
Més del 90 % dels americans coneixen aquesta campanya, una de les més importants i reeixides de la història, que es va posar en marxa l’any 1995 com a marca registrada federal.
Una de les accions que impulsa és la CowParade (o desfilada de vaques), amb botiga online pròpia, un esdeveniment d’art públic dels més grans i cèlebres del planeta, que ha arribat a 80 ciutats del món. Es tracta d’una exposició d’art divertida, entretinguda i extravagant que busca generar fons destinats a promoure l’art i l’educació.
Al continent americà hi ha altres iniciatives, més humils però igualment importants, per a la promoció dels productes làctics. “Sí a la Leche”, “+ Leche”, “Beba mais leite” o “Yo tomo, yo como” són iniciatives de diferents països de l’Amèrica Llatina amb el mateix objectiu: informar sobre els beneficis del consum de la llet entre la població.