NOTÍCIES

Digues Sí a la llet

Campanyes de tot el món per millorar la qualitat i la quantitat del consum de llet i productes lactis

La campanya “Insubstituïbles“, impulsada per la Federació Nacional d’Indústries Làcties (FeNIL) i cofinançada per la UE i el Ministeri d’Agricultura, ha estat un dels darrers projectes que el sector lleter en conjunt ha portat a terme en els darrers anys. Amb una durada de tres anys i un pressupost d’1.920.000 euros, el seu objectiu era augmentar el consum de llet i productes làctics, donar a conèixer la diversitat de productes existents en el mercat i transmetre missatges positius sobre la llet i els seus derivats. Les accions anaven dirigides a consumidors i a metges, i es van fer a través d’anuncis en televisió i ràdio, pàgina web, accions en centres educatius, activitats en congressos de medicina, gabinet de premsa i l’organització d’un esdeveniment amb motiu del Dia Internacional de la Llet. Una campanya necessària, ja que al nostre país, any rere any, el consum de llet ha disminuït entre la població.

 “Got milk?”, pionera

Però si hi ha una campanya pionera i amb un fran èxit en el món en la promoció del consum de llet és l’americana “Got milk?” i la seva versió hispana “Toma leche”, impulsada pels transformadors de llet de Califòrnia i administrada pel Departament d’Aliments i Agricultura d’aquest estat. 

Més del 90 % dels americans coneixen aquesta campanya, una de les més importants i reeixides de la història, que es va posar en marxa l’any 1995 com a marca registrada federal.

Una de les accions que impulsa és la CowParade (o desfilada de vaques), amb botiga online pròpia, un esdeveniment d’art públic dels més grans i cèlebres del planeta, que ha arribat a 80 ciutats del món. Es tracta d’una exposició d’art divertida, entretinguda i extravagant que busca generar fons destinats a promoure l’art i l’educació.

Al continent americà hi ha altres iniciatives, més humils però igualment importants, per a la promoció dels productes làctics. “Sí a la Leche”, “+ Leche”, “Beba mais leite” o “Yo tomo, yo como” són iniciatives de diferents països de l’Amèrica Llatina amb el mateix objectiu: informar sobre els beneficis del consum de la llet entre la població.

El famós actor Jaleel White anunciant l’exposició d’art públic més gran del país per destacar el paper de la indústria lletera de Califòrnia i col·laborar amb organitzacions educatives sense finalitat de lucre.