NOTÍCIES

ASAJA obre la seva primera botiga física a Catalunya

L’Associació de Joves Agricultors (ASAJA) busca atraure consumidors conscienciats amb l’alimentació saludable, de temporada i de proximitat.

 

L’Associació Agrària de Joves Agricultors, ASAJA, acaba d’obrir el seu primer comerç físic a Catalunya, en què es pot omplir el cistell amb productes agrícoles i ramaders de proximitat directament dels productors, una fita que és la culminació d’un llarg camí d’aquesta associació.

ASAJA va ser pionera a Catalunya l’any 2013 amb la creació d’una botiga virtual de productes agrícoles i ramaders de temporada. És el projecte “Quilòmetre zero, fet al costat de casa”, que cada vegada atrau més consumidors conscienciats amb l’alimentació saludable, de temporada i de proximitat.

El següent pas era vendre aquests productes en una botiga física.

“Vam veure que, tal com s’havia encarit el transport per portar les cistelles a ciutats com Barcelona, Lleida o Tarragona, i com que el projecte ‘Quilòmetre zero’ havia anat molt bé als productors, el pas següent era fer una botiga presencial. Aquest era el repte que teníem.” (Rosa Pruna, presidenta d’ASAJA)

Un repte que s’ha fet realitat en una botiga situada a l’avinguda Sarrià 56 de Barcelona. Allà s’hi poden trobar fruites i verdures de temporada, però també olis, vins, caves, melmelades, ous, mel, tot tipus de carn, làctics com ara llet, formatges, iogurts, mató… llegums i també embotits, com un pernil fet a Balaguer.


Del camp a la botiga

Una vintena de pagesos i ramaders d’ASAJA venen des d’ara els seus productes en aquesta nova botiga. Dos d’ells són en Josep Puigoriol, d’El Canadell, de Santa Maria d’Oló, elaboradors artesanals de formatges i matons des de fa més de 30 anys; i en Xavier Bolet, la setena generació de viticultors i elaboradors de vins i caves de collita pròpia i 100% ecològics Bolet, de Castellví de la Marca.

“Està molt bé que els que fem producte de proximitat de pagès puguem baixar a Barcelona a distribuir els nostres productes.” (Josep Puigoriol)

“Per poder defensar el propi productor, que tingui visibilitat i un punt de venda directe.” (Xavier Bolet)

A més a més, la venda de productes de proximitat aporta beneficis a tots els nivells, com ara al medi ambient, amb l’estalvi d’emissions de gasos d’efecte hivernacle i de l’ús d’envasos durant el transport.